torsdag 21. august 2008

litt ref. fra sist

Chiwan og Linus koser seg i Karlsrud


Gervides Gull-Viva


Assar

Her flyr tiden av gårde som vanlig.. Rekker ikke brøkdelen av det jeg har planer om..

Etter en ganske tørr sommer, kom regnet nå -og har gjort om inngjerdingene til gjørmehull igjen!.. Så nå er høstens evakueringsplaner under planlegging..

Torsdag kom de nye hestene fra Gotland : hoppa gervides Gull-Viva og hingsten Assar (han har jeg kjøpt sammen med Maren). - veldig flotte hester! Assar ble sluppet med marta og Curry på lørdag, og har allerede rukket bedekke marta.

Fredag var vi på åpningen av nye Horze/Fossum på Vinterbro i Oslo - moro!

Søndag var "stallgjengen" igang og hentet hester på skauen. De rei hjem Sindy, Cora, Bah-kho-je og Dufa. Senere rei vi på tur (ble ganske lang tur 3 timer og 15 min) : Maren Agnete/Grace, jeg/Cora, Miriam/Huron (hans hittil lengste tur -og han var superflink og grei!!), Ina/Ask, lille-Maren/Balder, Lisa/Mjølner og Lene/Dufa. Veldig koselig tur! Etterpå rei Miriam litt på Gull-Viva.

Mandag rakk jeg jobbe litt både med Assar og Miakoda. Miakoda ble bundet og leid for første gang. Må prøve rekke gjøre litt med føllene fremover. Spesielt yngstemann, Natchez er ganske skeptisk.

Onsdag dro Maren, Bente og jeg til Sverige. Shoppa mat og hesteutstyr - og en hest :)

Russ- hoppa Oddny er 8 år og født på Lojsta hed - jeg gleder meg til å få henne hjem!

Ingen kommentarer: