torsdag 4. september 2008

hesteleit på Holleia

disse 4 traff jeg på ved Tromperud i helga - men de er ikke mine..


som sikkert de fleste har fått med seg består dagene mine nå av å kjøre og gå rundt i Holleias store skoger. Det er som å lete etter nålen i høystakken. som en vis mann en gang sa :

" den som trur at Norge er et lite land, har aldri vært på hestesanking i Holleia" !

Jeg begynner å bli veldig lei og frustrert.

I helga var jeg rundt. Møtte på 4 dølahester ved Tromperud, kuer ved Stalingrad og Sørlie ellers ingen dyr.

Mandag var jeg ALLE skogsbilveiene, kjørte og gikk.

Tirsdag var jeg også alle steder - da fant jeg endelig noen ferske spor og møkk! (opp veien ved veslesetra), fikk litt ny giv , men rakk ikke lete så lenge.

Onsdag : hadde selvfølgelig høljet ned i natt, så spor var borte.. Jeg gikk over vesetrudvollen- lopperud- bergaardsvollen. Fant ikke no hest. gikk rundt i 3 timer. Kjørte en tur inn senere på eftan også..

Torsdag : idag har Lena og Tuva vært med å leita. Det ser kanskje ut som hestene har gått over mot Finnerud igjen. evt er de et setd i skogen veslesetra- skimyra-gravermoen... Jeg får stå opp tidlig i morra og leite videre..

Ingen kommentarer: