mandag 21. april 2008

Bra helg

dette har vært en fin helg. Supert sommer-vær så søla har begynt tørke opp! Jeg har vært ute hele helga. Fredag rei maren og jeg inn til skimyra (på linus og Grace) på morgenen. etterpå kom Line Nielsen som skulle sko og værke - og det tok noen timer, for hadde 8 hester på lista denne dagen..
Så rei jeg Cora på banen. Hun er blitt veldig flink nå -og er kjempemorsom å ri. Blir mer og mer i tvil om jeg skal selge... spørs nok om jeg har henne til litt utpå sommeren iallefall. Lettere selge ettersom hun lærer mer - og hun lærer fort! Hun var ganske svett (og skummet skikkelig i munn) etter jobbing på banen. vi skrittet av på tur sammen med Maren på Dufa og Miriam på Timon.
Lørdag rei jeg Linus på tur igjen. Sammen med Maren-Grace og Ina-Ben. Hadde en fin 2-timers tur - ned til Hennåa ,opp Åsveien og hellumsåsen og så litt rundt på Drolsum før vi vendte hjemover. Grillet pølser ved stallen når vi kom hjem. Etterpå rei jeg Cora litt på banen og så løshoppet vi med henne og Spirit og Grace. Stine rei Dufa litt på banen -og likte henne kjempegodt!
Søndag var jeg med Martin på fotballkamp. Imens hadde Maren og Ina fikset inngjerdinga ved øya og flytta russene dit. De lagde også et lite lehus/tak. Helene ryddet varmerommet. Ingen sak å være borte med så flinke folk her :)
Det skulle komme noen og se på salgshestene så jeg tok inn Lillemor, Kiko og Cora og Ina hentet Janus. Lillemor så ikke ut. Hun hadde gått i søla uten å bli børstet på et par uker stakkar.. så var litt av et prosjekt, men ble ganske fin (og jeg hadde vondt i arma!!..) Maren viste fram salgshestene og tok de med på tur med lillemor (som var mest aktuell) mens jeg hadde ridetime med Kaja og Anita på Cora og Mjølner. Ridetimen gikk veldig bra. Og de som prøvde Lillemor falt veldig for henne, så nå krysser jeg bare fingre..
bilder fra helga: Lillemann i "ny" inngjerding.


Anita på Mjølner og kaja på Cora


Stine/ Chess & Miriam/ main


Janus - veldig pen!

Cora & meg


Spirit


Cora


Grace

Ingen kommentarer: