søndag 13. april 2008

ukesreferat


Ikke skjedd så mye denne uka akkurat. Noen små gløtt med sol- ellers regn og SNØ (æsj!!)..

Stått hester inne på skift denne uka også, så tidlig opp og slippe ut og møkke.

Mandag var det klart for sprang-2 igjen. Flinke elever og hester denne gangen også. Vi jobbet videre med tempo og svinger + hoppet oxer og trippelbar. Tirsdag rei jeg en liten barbaktur på Linus sammen med øvet-1 gjengen.

Main og Janus hadde vært på en morgen-tur løse -og gått opp til inngjerdinga ved postkassene helt av seg selv - flinke hester! Måtte le litt da..

Onsdag var det ganske stille i stallen , jeg var der bare morgen og kveld og var ellers opptatt hele dagen (stress dag med masse frem og tilbake). Torsdag var det ridekurs igjen - og tagteach gruppa som alltid er veldig moro - de hadde poengsanking denne timen (Lisa vant!).

Kiko og Curry har gått på noen ridetimer med stalljentene -og de er veldig flinke!

Fredag brukte jeg litt god tid på ettermiddagen til bare å suse rundt i stallen og ute hos hestene. Tar litt tid å måke etter 10 hester også da.. Var stille i stallen med bare meg (kom noen senere på kvelden, men da hadde jeg dratt til sigdal). Lørdag var i stallen hos Lena, vi (eller rettere sagt Lena) værket høvene på Chiwan, de ble veldig bra. Etterpå jobbet vi med han med sal og hodelag, hang litt over ryggen på han og sto i stigbøyler og sånn. Fikk skravla litt med Bente også. Det var drittvær hele dagen!! Rakk ikke så mye i stallen hjemme. Beauty hadde sparket ned veggen i løp av natta (...), men Maren hadde reparet og malt før jeg kom hjem igjen.

I dag (søndag) har det vært stor aktivitet i stallen. Så mange hester som har blitt brukt. Venter på at dyrlegen skal komme å vaksinere 8 stykker idag, så de står inne og tørker.

Ingen kommentarer: