onsdag 16. april 2008

endelig sol!!


Idag kom fin-været! Det er spådd 10 dager med sol - og den værmeldinga vil jeg gjerne tro på! Det blir bra når det tørker opp her! Idag gjerdet jeg en ny inngjerding oppi skauen. Linus, Beauty og Emil (som ikke er noen utbrytere) fikk prøve den, og de koste seg veldig! Løp rundt en stund før de konsentrerte seg om å spise mose, lyng og knopper til den store gull-medalje - var nesten som å bli sluppet på sommerbeite dette. Da jeg skulle hente de inn på kvelden var de ikke fullt så greie.. Emil "skvatt" skikkelig av noe og beina avgårde. Jeg måtte bare slippe- 3 løpske hester ble for mye å holde på ;) så de pløyde opp plenen min (eller bassenget med litt sjø- gress som er utenfor huset mitt..) på veien ned.. Emil ble liksom redd enda en gang da jeg fikk tak i han igjen, måtte kjefte litt på han da (sjelden jeg kjefter- og iallefall aldri når de skvetter, men dette så jeg var tull) - forvandlingen var total, ikke noe redd men gikk pent i andre enden av tauet igjen. he he lille luringen!

På søndag kom ikke dyrlegen før kl 20, men vi fikk da vaksinert de 7 vi skulle. Og kl 21.30 var jeg ferdig med fylle vann, halm, fore, møkke osv.

DUFA kom også hjem på søndag. Pene hesten!! Uff spørs om jeg orker selge henne- ikke noe lyst. Hun gikk på time både mandag og tirsdag og var flink og morsom som vanlig.

På øvet-2 timen mandag hadde de bla horsemanship. De var veldig flinke -og alle fikk hestene til å følge fint etter uten tau - moro! På sprangtimen var det stuss-hinder (alltid populært!) og banehopping.

Tirsdag var det ei her og prøvde Kiko. Voksen, veldig koselig og rolig dame som jeg godt kunne tenkt med selge til. desverre viste ikke kiko seg fra sin beste side ridemessig denne dagen - han hadde faktisk satt inn et lite parkerings-gir... Ikke likt han. men men han er jo bare 4 år da.

Stine har begynt å ri på tirsdager også, og det er hun veldig fornøyd for. Hun rei Twist på sprang- 1 (som startet i går) og Timon på øvet-2.

Hestene har vært 3 dager uten rundball. De syns skrekkelig synd på seg selv - selv om de har hatt fri tilgang på halm -og blitt foret 2 ganger om dagen. Glad jeg ikke har hester som er sultne hele tiden slik som de som blir foret 3 ganger pr dag! I dag kom ny forsyning med rundballer :)

Ingen kommentarer: